Kopia av Kopia av Greyscale Photo Depression Medical Presentation (1).jpg
 

Om föreläsningen

I den här föreläsningen delar jag med mig av egna erfarenheter, forskning och konkreta verktyg kring hur du kan jobba för att få bättre fokus, prestera bättre och stressa mindre. Genom mindfulnessträning kan du få större självinsikt, ökad medvetenhet och ökad koncentrationsförmåga. Du får tips på hur du kan jobba på ett mer effektivt och hållbart sätt och lär dig om hur hjärnan fungerar.

Vi lever i en tid då vi utsätts för många distraktioner. Då behöver vi hitta verktyg för att koncentrera oss, prioritera och behålla vårt dyrbara fokus och vår energi. Vi pratar om vikten av pauser, återhämtning, arbetsglädje och om att känna meningsfullhet på jobbet.

Att träna mindfulness regelbundet på arbetsplasten ger ofta resultat såsom ökad effektivitet och produktivitet, att medarbetarna upplever mindre stress och hittar strategier och verktyg för att hantera utmaningar bättre både på jobbet och privat.

Min personliga resa med mindfulness började efter att jag blivit sjukskriven för utmattningssymptom 2012. Mindfulness gav mig både orken, arbetsglädjen och hjärnkraften tillbaka.

Föreläsningen innehåller både teori och praktiska moment och går att anpassa efter era behov.

 

 

Ur innehållet:

 
  • Vad är mindfulness?

  • Hantera stress med hjälp av mindfulness

  • Distraktioner, fokus och närvaro

  • Singletasking vs multitasking

  • Hållbar prestation och arbetsglädje

  • Så kan du träna mindfulness i din vardag


 

Vill du boka denna föreläsning?

Skicka en förfrågan genom att fylla i formuläret nedan.

Namn *
Namn